fredag 18 november 2011

Bloggen vaknar till liv...

Ja, det blev helt enkelt en lååång paus på denna blogg. Berodde på en mängd olika anledningar. Men framförallt att rutinerna inte funkade. Dels blev min så härliga rytm att gå till min runoplats bruten efter sommaren, då det blev mer med jobbet. Svårt att hinna. Eller rättare sagt: Svårare att vara tillräckligt fokuserad på att komma ut dit när min tid blev mer begränsad. Men även när jag varit där, då brast jag i den andra rutinen - att skriva i denna naturdagbok!

Men nåja, det tänker jag inte ha nåt dåligt samvete för. För mig måste allt detta - från naturvistelse till bloggande - bygga på LUST! Ibland funderar jag på detta: Vad skulle hända om jag kastade ALLA "borde" i mitt liv överända och bara hängav mig åt lusten, inspirationen, min längtan? Skulle allt bli kaos? Eller skulle lusten leda till ett så mycket bättre liv - för mig och andra? I vilket fall tror jag att åtminstone proportionerna måste ändras. MER utgå från lust, MINDRE utgå från plikt, "borden".

Idag hade jag LUST att gå ut, ta några bilder - och blogga!


Frostlöv. Så vackert. Jag gillar verkligen november, denna månad då de sista löven faller från träden. Idag var det också så många fåglar ute. Märkte att jag kan komma dem närmare nu än för bara några veckor sedan. Antagligen för att de drar sig för att flyga och istället sitter stilla för att spara energi. Och det kommer bli ännu tydligare när vintern kommer. Då kan man ju nästan sträcka fram handen och röra vid koltrasten utan att den flyger iväg (Nåja...jag skrev nästan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar